HEMSÖKT AV MEGGIN CABOT - Bokrecension

Hemsökt böckerna - Meggin Cabot.

Handling: Dessa böckerna handlar om Susannah "Suze" Simon, hon är en helt vanlig 16-årig tjej ifrån Brooklyn, New York. Förutom det att hon kan tala med dom döda. Hon är en "medlare" som det kallas. Hon hjälper dom genom att rätta till det som blev fel när dom levde, och så att dom kan gå vidare, till andra sidan. Hennes mamma har hittat en ny man, Andy, och gifter sig med honom. Dom hittar ett ställe i Kalifornien, Carmel. Därför måste Susannah flytta ifrån hennes bästa kompis, Gina, och hennes mormor i New York. Men det blir inte riktigt som hon hade tänkt sig, huset är över 100 år gammalt och då borde det finnas en massa spöken där. Och när hon kommer in i hennes nya rum så träffar hon spöket Jesse. Det sexigaste spöket hon någonsin sett. Hur kommer det gå med ett snyggt spöke i rummet som vägrar att ge sig av?

Min Recension: Jag har aldrig läst så bra böcker! Jag hittade det i skolans bibbla och tänkte att jag kan ju låna den, jag tyckte bokomslaget var snyggt, haha. Men så fort jag började läsa så blev jag helt fast! Jag älskar böckerna, man kan inte sluta läsa! Jag har alla böckerna nu, och jag blir så ledsen när det tar slut! Jag tänker hela tiden att kunde hon inte skriva åtminstone 10 böcker? Du borde läsa den! Jag lovar dig, du kommer inte att kunna sluta! Fast det är en tjej bok, så ni vet.. Meggin Cabot har också skrivit böckerna "Saknad" och "En Prinsessas Dagbok". Det är en blanding av, kärlek, action kan man väl säga och spänning!

Betyg: 5 av 5

Har någon av er läst den?

Comments -->
Skrivet av:: issa

undrar om man ska ta och läsa någon av hennes böcker! :D

2011-01-05 @ 21:38:08
Blogg/Webbsida: http://khia.blogg.se/
Skrivet av:: Issa

sv: Vilken är bäst av böckerna? :D

2011-01-05 @ 21:59:04
Blogg/Webbsida: http://khia.blogg.se/
Skrivet av:: Sara

Verkar bra! :)

2011-01-05 @ 22:46:42
Blogg/Webbsida: http://aamaziing.blogg.se/

Lämna gärna något:

Har du något namn?
Kom ihåg mig?

Har du någon e-mail? (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0